Verax Nieuwsbrief September 2017

 

 
 
april 1

Blijf op de hoogte van ontwikkelingen, onze producten en diensten

 
 

Onderwerpen

September 2017 

 
  klein

Verax Assurantiën
Laan van Eik en Duinen 172
2564 GX Den Haag
070 346 17 51
info@verax.nl

 
 

Voorwoord

 

De zomer is nu echt voorbij!

Van een nazomer kunnen we helaas niet spreken op dit moment. Afgelopen week stond het nieuws zelfs in het teken van een heuse storm! Het houdt ons in ieder geval volop aan het werk. Zoals u weet informeren wij u graag over zaken die voor u van belang kunnen zijn. Voor wie bijvoorbeeld wil besparen op zijn maandlasten, is het nuttig ons artikel over het oversluiten van de hypotheek te lezen. In onze nieuwsbrief vragen wij ons, samen met u, af of uw nabestaanden, in het geval u mocht komen te overlijden niet tóch voor verrassingen komen te staan en wat u kunt doen in het geval van ongewenste verkoopmethoden.

 
 

Hypotheek oversluiten loont!

 

advieskeuzeOversluiten naar een betere hypotheek met betere voorwaarden?

 

Veel mensen gingen u al voor en op Advieskeuze worden wij beoordeeld door onze hypotheekklanten met een 9,1!
Wilt u ook bekijken of u voordeel heeft bij oversluiten of twijfelt u aan te hoge boetes? De boetes zijn aftrekbaar van de belasting en ondanks de hoge boetes is er nog steeds veel voordeel te behalen.

Heeft u een hypotheek van de gemeente Den Haag, dan hoeft u zelfs helemaal geen boete te betalen als wij uw hypotheek oversluiten.

 

Wij denken dat u in één van de onderstaande situaties uw hypotheek beter kunt oversluiten.

 

• Heeft u een rente hoger dan 3% en wilt u besparen?huisje geld voordeur en raam
• Heeft u een tegenvallende beleggingspolis?
• Heeft een hypotheek waar al meer dan 10 jaar niet naar gekeken is?
• Wilt u verbouwen en toch minder gaan betalen?
• Wilt u van uw kredieten af?
• Wilt u geld overhouden om leuke dingen te kunnen doen?
• Loopt uw hypotheek bijna af?
• Bestaat uw tussenpersoon niet meer?

 

Vraagt u zich af of u kunt besparen of nog wel de hypotheek heeft die bij u past, bel ons dan voor een gratis telefonisch consult op telefoonnummer 070-3461751 of mail uw vragen naar info@verax.nl.

   

 
 

Uw uitvaart financieel goed geregeld? Misschien niet!

 

Voorkom teleurstellingen en laat uw nabestaanden niet met onverwachte kossept 2017 img4-2ten achter.

 

Het is verstandig om regelmatig te (laten) controleren of uw uitvaartverzekering de kosten van de uitvaart nog dekt. Want is dat niet het geval, dan bent u onderverzekerd en kunnen uw nabestaanden alsnog met onnodige kosten achterblijven. Uit een onderzoek van Monuta blijkt dat het overgrote deel van de mensen hun nabestaanden niet wil confronteren met uitvaartkosten. Driekwart nam daarom al maatregelen. Een van die maatregelen is het afsluiten van een uitvaartverzekering. Maar wat als deze uitvaartverzekering toch niet alle kosten blijkt te dekken?

Waardoor kan onderverzekering ontstaan en hoe kunt u dit voorkomen?

 

1.De verzekering sluit niet meer aan bij de wensen en u vindt de premie te duur
Door uw uitvaartwensen op te schrijven, kunt u gemakkelijk de bijbehorende kosten uitrekenen. Maar wensen kunnen in de loop der jaren veranderen. Het is dus verstandig om deze regelmatig door te nemen: zijn ze nog passend en kloppen de bijbehorende kosten nog? Via een uitvaartkostenmeter kunt u alle onderdelen van een uitvaart doorlopen en direct de bijbehorende kosten zien. Wij checken graag voor u of de verzekering nog steeds passend is en of wij u wellicht een lagere premie kunnen aanbieden.

 

2.Er is geen rekening gehouden met hoge grafkosten
De kans bestaat dat bij het afsluiten van de uitvaartverzekering geen rekening is gehouden met hoge grafkosten. Grafkosten verschillen sterk per gemeente en zijn de laatste jaren flink gestegen. Uw financieel adviseur weet wat de grafkosten zijn in uw gemeente. Informeer ernaar.

 

3.De verzekering is alleen een pakketverzekering
Een (natura) pakketverzekering vergoedt de meest voorkomende producten en diensten van een uitvaart. Maar er komen vaak extra kosten bij die het pakket niet vergoedt. Denkt u aan grafkosten of de kosten voor een grafsteen of bloemen. Om ook deze kosten te kunnen betalen, kunt u naast uw pakketverzekering een aanvullende geldverzekering afsluiten. Uw nabestaanden krijgen dan ook geld uitgekeerd.

 

4.De verzekering heeft geen indexatie
Bij een verzekering zonder indexatie blijft de premie en de verzekerde waarde gedurende de looptijd gelijk. Doordat de uitvaartkosten jaarlijks stijgen, bent u mogelijk niet meer voldoende verzekerd. Dit kunt u voorkomen door te kiezen voor een verzekering met indexatie. Deze wordt automatisch bijgesteld aan de stijging van de uitvaartkosten. Hierdoor gaat het verzekerd bedrag omhoog, net als de premie. De kans op onderverzekering is daardoor kleiner.

 

Controleer nu uw uitvaartverzekering op onderverzekering. Neem contact op met uw financieel adviseur en neem uw uitvaartwensen en financiële situatie door. Zo kunt u bekijken of uw uitvaartverzekering nog alle kosten van uw wensen dekt. Een geruststellende gedachte.  

  
 
 

Word geen slachtoffer van agressieve verkoop

 

sept 2017 img4-1Gezonde kussens. Pillen om af te slanken. Hoog rendement speciale effecten. Lekker goedkoop geldlenen. Dit zijn zo maar een paar onderwerpen waarvoor consumenten regelmatig ongevraagd aanbiedingen krijgen. Wij waarschuwen u voor dit soort praktijken en informeren u over uw rechten.

 

Feest blijkt verkoopdemonstratie te zijn

 

U wordt uitgenodigd voor een feest of excursie. In werkelijkheid blijkt het een bijeenkomst te zijn waarop getracht wordt u een product te verkopen. Heeft u spijt van een aankoop die u heeft gedaan? U kunt dan zonder kosten de aankoop annuleren. In de meeste gevallen heeft u op grond van de wet een bedenktermijn van 14 dagen. Heeft de verkoper u niet over deze bedenktermijn van 14 dagen geïnformeerd dan geldt een bedenktermijn van 12 maanden na aankoop.

 

Data worden steeds agressiever gebruikt

 

De opkomst van internetmarkering leidt tot steeds agressievere verkoopmethoden. Klikt u op een bepaald artikel omdat de inhoud u interesseert, dan kan het zo maar gebeuren dat u vervolgens lange tijd ongevraagd berichten ontvangt over het betreffende onderwerp door leveranciers die u deze producten of diensten willen verkopen. Maar ook ongevraagde offertes voor bijvoorbeeld consumptief krediet. Heel vervelend wordt het wanneer deze organisaties u ook nog eens telefonisch en schriftelijk gaan benaderen.

 

Enkele tips

 

Wij geven u graag enkele tips hoe u zich tegen deze ongewenste verkoopmethoden kunt beschermen:

 

•Laat via het “bel mij niet register” registreren dat commerciële partijen u niet ongevraagd mogen bellen (https://www.bel-me-niet.nl/).

 

•Geef aan dat u geen ongevraagde reclamepost wenst te ontvangen (https://www.postfilter.nl/).

 

•Wantrouw elke partij die u over investeringen hoge rendementen belooft. Hoge rendementen gaan altijd gepaard met hoge risico’s

 

•Wordt u ongevraagd benaderd voor consumptief krediet? Dat mag niet. Een kredietovereenkomst die u op die manier heeft afgesloten, kunt u vaak ongedaan maken.

 

•Koopt u een verzekering online? Dan geldt er vaak een bedenktermijn van 14 dagen bij schadeverzekeringen en 30 dagen bij levensverzekeringen.

 

In zijn algemeenheid is ons advies: koop geen goederen en diensten van mensen of organisaties die u niet kent en van wie u niet weet waar zij gevestigd zijn.  


Meer weten over uw persoonlijke situatie? Neem dan contact met ons op, zodat wij u van een advies op maat kunnen voorzien.                                                                                                        

       Volg ons op    FB  twitter


Disclaimer
Wij hebben de Nieuwskrant voor Particulieren met veel zorg samengesteld. Wij houden ons echter niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan als gevolg van onjuistheid of onvolledigheid van de verstrekte informatie en sluiten iedere aansprakelijkheid daarvoor uit.

Ingeschreven in het register Financieel Dienstverlener (AFM)

Aangesloten bij KiFiD

 

Powered by AcyMailing